• Gratis bezorging en montage
  • Hoge klanttevredenheid
  • Private Shopping
  • Persoonlijk slaapadvies

Retourbeleid

Soms kan het gebeuren, dat u niet helemaal tevreden bent met een product dat u online besteld heeft. Het product oogt anders dan verwacht, de kleur is het net niet of de maat is verkeerd. Uw tevredenheid is voor ons erg belangrijk. Daarom kunt u beddengoed dat u bij ons via de website besteld heeft en waar u niet tevreden over bent gratis retourneren. Gratis retourneren is van toepassing op onze dekbedden, dekbedovertrekken, hoeslakens, kussenslopen en kussens. Verder gelden de gebruikelijke retourvoorwaarden, zoals hieronder beschreven. Let op dat het retourbeleid voor online aankopen erop gericht is om een product thuis te beoordelen zoals u dat in een winkel zou doen.

14 dagen bedenktijd

Wanneer u op onze website een product besteld dan heeft u altijd recht op een bedenktijd van 14 dagen. Dat betekent dat u 14 dagen de tijd hebt om terug te komen op uw besluit om het bestelde product ook daadwerkelijk af te nemen.

Vanaf de dag van ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om ons te melden dat u afziet van de koop. Vanaf de dag dat u ons de retourmelding aan ons heeft doorgegeven heeft u vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om het product ook daadwerkelijk terug te zenden.

De bedenktijd geldt niet voor producten die speciaal voor u op maat zijn gemaakt.

Retourprocedure

1) Log in op uw klantenaccount en meldt uw retour aan

U meldt uw retourzending aan door in te loggen op uw Beds & Bedding klantenaccount. Vervolgens gaat u naar ‘mijn bestellingen’. Klik bij de betreffende orde op ‘bekijken’ en vervolgens onderaan het orderoverzicht op ‘artikel retourneren’. Ten slotte vult u het korte retourformulier in.

2) Print uw retourlabel en plak het op de doos

Nadat u uw retour heeft aangemeld ontvangt u zo snel mogelijk een retourlabel van ons op uw e-mailadres. Hiermee kunt u uw pakket retourneren. Stop de te retourneren producten in een doos en plak het retourlabel op het pakket.

3) Breng uw pakket naar PostNL-locatie

U brengt het pakket naar een PostNL-pakketpunt. U ontvangt daar een bewijs van afgifte. Bewaar dit bewijs goed.

Heeft u geen klantenaccount? 

Indien u nog geen klantaccount hebt, dan kunt u deze alsnog aanmaken. Maak een klantenaccount aan met e-mailadres waarmee u de bestelling geplaatst heeft, dan ziet u uw bestelling direct terug in uw account.

Wilt u geen gebruik maken van ons klantenaccount, vul dan ons retourformulier in. Dit formulier kunt u digitaal al invullen of eerst uitprinten en daarna met pen invullen. Stuur het ingevulde en ondertekende formulier vervolgens naar [email protected] of stuur het mee in de doos met het artikel dat u terugstuurt.

Hoe snel ontvangt u uw geld terug?

Zodra wij het product retour hebben ontvangen, of u heeft aangetoond dat het product is teruggezonden, betalen wij u het aankoopbedrag binnen maximaal 14 dagen terug.

Hoeveel geld ontvangt u terug?

Als u het product ongebruikt, in de originele verpakking en in goede staat retour stuurt, krijgt u natuurlijk gewoon uw volledige aankoopbedrag terug. Het herroepingsrecht geeft u het recht om een product zo te beoordelen als u ook in de winkel zou doen. Mocht u het product dus daadwerkelijk in gebruik hebben genomen en dan evengoed van de koop af willen zien. Dan heeft dat gevolgen voor het herroepingsrecht.
Mocht onverhoopt niet aan deze voorwaarden worden voldaan dan kan het voorkomen dat u niet het volledige aankoopsom terug ontvangt. In dat geval gelden de volgende retourbetalingen:
  • Als u het product uit de verpakking heeft gehaald, ontvangt u slechts 75% van de aankoopwaarde retour.
  • Als het product vuil is geworden of beschadigd is, ontvangt u slechts 50% van de aankoopwaarde retour.
  • Als het product in gebruik genomen is, behouden wij ons het recht voor om de retourmelding te weigeren.
  • Als het product volledig onverkoopbaar is geworden, behouden wij ons het recht voor om de retourmelding te weigeren.

Indien wij bezorgkosten in rekening hebben gebracht ontvangt u deze altijd volledig retour, als u de hele bestelling retour stuurt. Hebben wij op uw verzoek een verzendmethode toegepast die duurder is dan de standaardlevering (een spoedlevering bijvoorbeeld), dan vergoeden wij enkel de kosten voor de standaardlevering.

Hoe ontvangt u uw geld terug?

Terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel dat u bij aankoop van het geretourneerde product heeft gebruikt, maar niet als u zelf instemt met een andere methode. De terugbetaling zelf is kosteloos.

  • Gratis bezorging en montage
  • Hoge klanttevredenheid
  • Private Shopping
  • Persoonlijk slaapadvies